FOTOGRAAF Gerda Carina - pildistamine peatab aja
29 juuni 2019
Portreefotograaf Gerda Carina alustas oma karjääri juba 16-aastaselt ning on tänaseks alal töötanud ligi kümme aastat. Lisaks pildistamisele on täna lisandunud ka kirjutamine ja filmiprojektid.
“Fotograafia minu jaoks on aja peatamine ja mälestuste loomine ning seetõttu tasub fotograafi investeerida, kuna lõpuks on pildid meie ainsad mälestused teatud ajahetkest või inimesest,” ütles ta.
Karjäär ja kool
“Ma ei läinud kunagi ülikooli vaid alustasin tööga vara, olin umbes 16 aastane kui tegin raha eest portree sessioone,” ütles Gerda Carina, kelle esimene fotokursus oli EestiFoto koolis. Peale seda järgnesid workshopid väljaspool Eestit, Londonis.
Fotograafi sõnul sai ta fotopisiku samal hetkel, kui kasuisa tõi koju väikese peegelkaamera, mida vajas ehitusmaterjalide pildistamisel. “Mul muutus sellega kogu elu, kui suvekodu aias hakkasin oma kassi klõpsutama,” meenutas ta. “Mulle meeldis juba see hääl, mida kaamera tegi ja ühtlasi tundsin, et saan aja peatada nähes tulemit koheselt ka ekraanil - mul olid liblikad kõhus!”
Gerda Carina ostis peale keskkooli lõpetamist üheotsapileti Londonisse tundmata seal ainsatki hinge ja alustades nullist. “Õppimise teekond on olnud väga pikk ja põnev, hüppasin ju pea ees vette ja õppisin professionaalide kõrval võtteplatsil töötades.” Tema esimene töö oli ajakirja fotosessioonil peegeldi hoidjana ja moeajakirja internina. Ka veebipõhised fotokoolitused on õpingute üheks lahutamatuks osaks.
Koolitused leidis ta lihtsalt internetist moefotograafia loenguid otsides. "Mõistsin väga ruttu, et Londonis on kogu see fotograafia-ja filmimaailma ringkond väga väikene ning jala saab ukse vahele justnimelt kontakte luues." Ühe ajakirja omanikuga saigi ta tuttavaks läbi individuaalse filmimise koolituse. Tekkis hea klapp ning nii saigi Gerda Carina sessioonidel abiks käia, kus omakorda tutvus meikarite, juuksurite, modellide ja muude tegelastega. "Tegelikult on Londonis inimestega tutvumine väga lihtne, kuna kõik otsivad võimalusi, kuidas karjääriredelil ülespoole tõusta, seega kõik aitavad kõiki!"
Ta hoiab silma peal näiteks fotograafidel Sue Bryce ja Lara Jade, viimase fotokoolitust peab Gerda Carina põnevaimaks, kuna toimus suurimas fotostuudios Londonis koos tuntud stilisti ja modelliga. Portree fotograafidest imetleb fotograaf Sue Bryce'i ning Peter Lindbergh'i töid ning jälgib mitmeid surfifotograafe ja filmitegijaid.
Mood ja film
Gerda Carina senised suurimad projektid on olnud moefotoseeriad ajakirjadele. Need nõuavad tõeliselt palju energiat, aega ja loovust ning seda ka rasketes tingimustes. "Pildistasin näiteks moeseeriat ühele ajakirjale, Londonist väljas hobusefarmis talvisel ajal, meil polnud sooja ruumi, kus asju hoida või meiki-soengut kohendada," meenutas ta.
Ta on teinud ka ühe filmiklipi Inglise firmale Goodwood, mille omanikuks on kuninglik pere. Projektiks oli moešõu nimega The High Flyer, millele Gerda Carina filmis visuaalid. Film tuli tema ellu täiesti loomulikult. Ühel fotosessioonil assistendiks olles hakkas ta vabade hetkede tühimikke täitma lihtsalt "behind the scenes" võtetega. "Panin hiljem lihtsalt muusika taustaks ja ajakiri oli võttest niivõrd vaimustuses, et jätkasin järgnevatel sessidel sama rada." Tööpakkumisi hakkas seejärel tulema uksest ja aknast.
Fotograafi sõnul pole viimasepeal tehnika sugugi nii oluline, kui kirg või see, kuidas sa maailma läbi objektiivi näed ning seda jäädvustada oskad. Parim pildistamisepaik on avar valguseküllane stuudio. “Minu lemmikprojekt on alati see, mil tunnen, et mina ja klient oleme ühel lainel, nii võin ka lõpptulemusega rahule jääda.”
Fotograafi kaamera ette on jäänud mitmed tuntud nimed. Meeldejäävaim fotosessioon on olnud andeka laulja Dermot Kennedyga, filminud on ta näiteks näitlejaid Deepika Padukone ning Wallis Day. “Kui peaksin ütlema, kelle pildistamisest ma unistan, oleks see minu isa - mul pole temast ühtegi korralikku portreed ja tal on väga ilusad sinised silmad.”
Tänapäev ja tulevik
Käesoleva intervjuu ajal viibib fotograaf Araabia Ühendemiraatides ja loob kontakte ja teeb kunsti. “Filmin promovideot, maalin ja pildistan!” Kui muidu on kaamera fotograafil igapäevaselt käepärast, võib suurema töö puhul juhtuda, et see jääb kõrvale päevadeks, lausa nädalateks. “Näiteks siis kui mõne klipi monteerimine võtab plaanitust enam aega.”
Vabal ajal fotograaf loeb, õpib surfarist elukaaslase kõrval surfamist ning Eestis olles veedab võimalikult palju aega oma väikese vennaga. “Lisaks õpin tasapisi araabia, berberi ja prantsuse keelt,” avaldas ta.
Vabakutselisena ei tea fotograaf kunagi, mida homne päev toob, kuid näeb oma tulevikku helgena. "Araabiast sõidan otse Lõuna-Prantsusmaale tööle ja surfi õppima, kirjutan tasapisi raamatut ja valmistan ette põhjalikku veebikursust," avaldab ta.
Noor fotograaf peab enda suurimaks saavutuseks enesekindluse kasvatamist ja enesearengut. "Eestist suurde maailma lahkudes oli kanda kinnitada raske, pidin näitama, et hoolimata heledatele juustele, sinistele silmadele ja lühikesele kasvule olen ma väärt täpselt sama palju nagu teised - kuid see õnnestus!"
Kui küsida, mida soovitab ta kõigile neile, kes täna fotograafina maailmatasandil läbi lüüa soovivad, ütles ta lihtsalt: "Ümbritse end inimestega, kes sind teekonnal toetavad, lisaks fotograafia õppimisele õpi tundma ka iseend, pildista võimalikult palju erinevaid žanre - ja kui lõpuks leiad oma, saa selles maailma parimaks!" Tundub lihtne? Shoot!
Vaata Gerda Carina pilte Instagramis või kodulehel. Isiklikult võid fotograafiga kohtuda sügisel Tallinnas toimuval I Am Beautiful seminaril, kus ta tutvustab iluteenindajatele fotograafiat.
Enriika Vunk
uudised@eestifoto.ee