6 viga, mida fotograafid oma äris teevad
20 juuli 2020
DIY Photography veebileht kirjutab kuuest tüüpveast, mida ettevõtjast fotograafid tegema kipuvad ja mis mõjutavad olulisel määral nende äritegevust.
Kommertsfotograaf Scott Choucino räägib kuuest suurimast veast koos selgitustega, miks ja kuidas need sinu äri kahjustavad. Vaata inglisekeelset videot siit.
1. Aja planeerimine – Lõpeta aja raiskamine tehnika arvustuste lugemisele, mida sa just nüüd ja kohe ei vaja või ostma ei hakka. Lihtsalt pildista, parenda oma oskusi, õpi midagi uut! Iga uus koolitus on enamat väärt, kui aeg, mille kulutad ühe või teise objektiivi, statiivi või muu toote ülevaadete, kommentaaride jne guugeldamisele ning nende kohta info hankimisele. Otsi seda infot vaid siis, kui sul on seda toodet päriselt nüüd ja kohe töö tegemiseks vaja.
2. Usu oma arengusse – See, kuidas sul läheb sotsiaalmeedias ei oma mingit seost sellega, kui palju sul on tegelikkuses maksvaid kliente ja tehtud töid.
3. Tehnika ostmine – Lõpeta tehnika ostmine vaid selle ostmise pärast. Uus tehnika ei tee sinust paremat fotograafi ega too sulle rohkem raha sisse. Õpi maksimaalselt kasutama juba olemasolevat tehnikat, kindlasti ei tunne sa seda veel päris lõpuni välja.
4. Ilma oma niššita töötamine – Sa saad paremad kliendid ja parema sissetuleku, kui sa ei näita, et oskad kõiki žanreid, vaid siis, kui näitad, et oled ühes-kahes žanris täiesti asendamatu ja täiuslik. Õpi peensusteni tundma paari ja sulle hakkab tööd juurde tulema.
5. Piirkonna määramine – Eks kõigile meeldib teha tööd kodu lähedal, kuid kui maksvad kliendid on sinu tavapärasest piirkonnast väljas, suurenda oma töö piirkonda. Otsi välja kliendid, kes sinu töö eest päriselt ka maksavad ja ära karda selleks kaugemale sõita. Mõistlik on pakkumisse lihtsalt lisada kohaletulemise tasu kilomeetri kohta.
6. Fotograafia žanrite jälgimine, millel pole turgu – seda on tõesti liiga palju!
Choucino sõnul on viimane neist üsna tüüpiline: fotograaf pildistab ja jagab oma sotsiaalmeedias regulaarselt modelle ja vaid modelle, kauneid noori tüdrukuid, ning siis imestab, miks ta üldse raha ei teeni. Iseenesest pole ju selles midagi halba, kuid proovi leida viis, kuidas kasutada oma tehnikat, kogemusi ja portfooliot reaalsuses ka maksval turul.
Kui soovid, et sinu fotograafia äri oleks edukas, kulub selleks omajagu mõtteid ja palju-palju tööd. Lisaks peab sul olema järjekindlus ning vastupidavus, et tänapäeva pidevalt muutuvas maailmas ellu jääda.
Enriika Vunk
uudised@eestifoto.ee