Kuidas ühe aastaga pulmafotograafiks saada?
26 aprill 2021
Oled juba mõnda aega fotograafina kätt harjutanud ja avastanud, et pulmad on midagi säärast, mida jäädvustama soovid hakata? Veebileht SLR Lounge jagab tosinat praktilist näpunäidet, kuidas end omal käel ühe aastaga pulmafotograafiks koolitada. Kokkuvõtvalt võib öelda, et pulmafotograafia on tulus ala, kuid see vajab midagi enamat kui vaid kirg ja hea kaamera.
Ajaskaala 1-3 kuud: uuri maad ja tee ettevalmistused
1. Alusta assisteerides: lihtsaim viis näha ja kogeda, mis ja millises järjestuses toimub. Assisteetimine annab hea võimaluse katsetamiseks, ilma et põruksid. Nii saad ka teada, kas just pulmafotograafia on žanrina see, mida päriselt teha tahad. Kirjuta lihtne viisakas ja isiklik email ning saada see neile fotograafidele, kelle assisteerimine sinu jaoks kõne alla tuleks. Liitu erinevate kohalike fotogruppidega ja osale veebis toimuvatel samateemalistel üritustel, et endale tutvusringkonda luua.
2. Hangi varustus: kui oled mõnda pulma fotograafi assistendina väisanud, on aeg enda portfoolio loomiseks. Kui sul veel pole, siis hangi endale esmatarbeline fotovarustus - tasub kaaluda järelturult ostmist või kui ostad uuena, siis alusta mõnest eelmisest mudelist, mille kvaliteet on hea, kuid hind uue mudeli turuletulekuga langenud. Objektiividest kaalu Sigma ja Tamroni omi, kuna need on näiteks Canoni ja Nikoni omadest veidi soodsamad. Hoia kulud kontrolli all vähemalt nii kaua, kuni su oskused ja sissetulekud sel alal suurenevad. SLR Lounge veebileht on avaldanud pulma pildistamiseks sobiva varustuse ülevaate siin loos: (Free) Official 2018 Wedding Photography Gear Bag By SLR Lounge.
3. Tee palju testpilte ja harjuta sõprade peal: testpiltide tegemine ja sõprade peal harjutamine annab hea võimaluse oskusi parendada ilma pinget tundmata. Pealegi, neist võivad tulevikus saada sinu esimesed kliendid või suust-suhu turundajad.
4. Loo endale koduleht ja kontod sotsiaalsesse meediasse: kui oled oma portfooliosse omajagu fotosid kogunud, vali oma ärile sobiv nimi. Alustada on hea näiteks WordPress platvormilt, kus on saadaval mitmeid tasuta põhjasid. Teine variant, mida kodulehe loomiseks uurida tasub, on Squarespace. Sotsiaalmeedias tasub endale luua sama nimega kontod Facebook Business, Twitter, Pinterest ja Instagram platvormidel.
Ajaskaala 3-8 kuud: pulma teine fotograaf ja õpingud
Suurimad muutused sinu käekirjas leiavad tõenäoliselt aset just 3-8 kuul.
5. Saa pulma teiseks fotograafiks: kui oled juba mõned praktilised kogemused omandanud ja portfooliosse esimesed tööd kogunud, võta ette järgmine samm ja leia endale pulmas teise fotograafi koht, kust saad ka oma esimese raha teenida.
Võta ühendust kõigepealt samade fotograafidega, kelle juures oled assistendiks käinud. Saada email ka uutele silmajäänud pulmafotograafidele, kellega sooviksid koostööd alustada. Ühendust võid pidada ka oma fotograafiaalaste sotsiaalmeediakanalite vahendusel, nii on sinu senised tööd ka kohe nähtaval. Enne oma esimest pulma teise fotograafi kohta ole kindel, et tead täpselt, mida sinult oodatakse ja mida sinagi pulmapäevalt ootad. Paljud pulmafotograafid ootavad enda niinimetatud abiliselt järgnevat: pulmapaari ettevalmistus, pruutneitsite-peiupoiste fotod, pulma dekoratsioonide jäädvustamine ja pulmapäeva eriliste hetkede pildile püüdmine. Vaata insiratsiooni saamiseks internetist ka erinevate pulmafotograafide tehtud töid.
6. Loo oma ettevõte: enne kui alustad pulmapiltnikuna raha teenimist, uuri, kuidas oma töö eest saad arve esitada. Kas alustad FIE-na, väike-ettevõtjana või saad arve esitada läbi mõne teenusepakkuja. Tutvu oma elukohariigi seadusandlusega ning nõuetega. Loe lepingute ja kindlustuse kohta.
7. Koolita end: kui oled pulma teise fotograafina mõned kogemused omandanud ja soovid jätkata omapead, mõtle läbi, kas ehk on mõned teemad, millest jääb oskusi veel vajaka. Kas oled omandanud teadmised poseerimisest, valgusest, loomingulisest, aja planeerimisest või on veel midagi, millest rohkem teada soovid. Otsi internetist pulmafotograafia workshope ja vaata ka Eestifotos tulevaid koolitusi, ehk leidub sealgi midagi põnevat.
8. Vaata üle oma portfoolio: halvim, mida üks algaja fotograaf teha saab, on jätta oma portfooliosse vanad, halva kvaliteediga pildinäidised. Kui oled tehniliselt edasi arenenud, tee uued ja paremad fotod kasvõi alustuseks oma perest või sõpradest ning vaheta aegunud pildid oma portfooliost paremate vastu välja. Ära unusta lauset "vähem on rohkem" ning näita vaid oma parimaid töid.
9. Loo hinnakiri ja paketid: just hinnakiri on paljudele fotograafidele keeruline teema. Uuri, millist hinda küsitakse teenuse eest sinu piirkonnas/riigis ning otsi internetist infot, milliseid pakette pakutakse. Pulmafotograafidel on sageli avalikult välja pandud kolm erinevat paketti: mini, midi ja maxi. Esimene neist on kõige lühema ajakuluga ja väiksema fotode arvuga pakett, mis sisaldab näiteks vaid mõned ilupildid ja registreerimise. Teine on üldjuhul pikem fotosessioon näiteks kuni pulmapeo alguseni või siis tunnijagu alguse jäädvustamist. Viimane on täispikk pulmapäeva jäädvustamine koos ettevalmistuse, ilu-ja perepildite, registreerimise ja pulmapeoga tavaliselt kuni pulmatordi söömiseni.
10. Turunda: nüüd, mil sul on kogemusi, praktilisi oskusi ja portfoolio, keskendu turundamisele. Uuri, mis on SEO ja sisuturundus, õpi tundma oma sotsiaalmeedia kanalite võimalusi, loe videoturunduse, eposti turunduse kohta ning tasuliste reklaamide kohta sotsiaalmeedias, Googles ja mujal. Kui tunned, et infot on liiga palju ja sul on selles raske orienteeruda, otsi vastavasisulisi koolitusi. Osav turundus tagab sulle kindla töövoo.
Ajaskaala 8-12 kuud: esimesed broneeringud ja esimene iseseisev fotosessioon
11. Broneeri ja pildista oma esimesed pulmad: keskendu müügile ja broneeringute leidmisele. Siin mängib suurt rolli sinu suhtlemisoskus. Mida paremini mõistab kliendi vajadusi, seda kiiremini võidad tema usalduse ja saad ihalduväärse töö. Pea meeles ka seda, et sa ei võtaks korraga liiga suurt ampsu. Võta vastu vaid nii palju töid, et suudaksid need perfektselt teostada. Iga klient peab tundma justkui tema oleks sinu ainus prioriteet!
Ajaskaala 12+ kuud: viimistle ja turunda
kui oled mõned pulmad juba üles pildistanud, analüüsi protsessi ja vaata kriitilise pilguga üle valukohad - parenda need.
12. Ületa ootusi ja kasuta neid ära turundamisel: keskendu nii täiuslikule klienditeenindusele kui ka erilistele piltide loomisele, mis on märgilise tähtsusega nii kliendile, kuid püüavad ka võõra vaataja pilku. Kasuta neid fotosid oma portfoolios ja reklaamides leidmaks uusi kliente.
Allikas: slrlounge.com. Originaalloo leiad siit.
Enriika Vunk
uudised@eestifoto.ee