Koroonaviiruse mõjud fotograafiasektorile ja kuidas neid muuta
14 märts 2020
Viimastel nädalatel võib peaaegu igast väljaandest lugeda kümneid lugusid uuest koroonaviirusest, mis on üle maailma segi paisanud lisaks inimeste tervisele ka majanduse - mõjutatud on nii suur- kui väikeettevõtted; turismisektor on kokku kukkumas ja restoranid-kohvikud võitlevad ellujäämise nimel. Veebileht SLRlounge vahendab, kuidas viirus fotograafiasektorit mõjutab ning mida saab iga fotograaf teha, et negatiivset olukorda enda kasuks pöörata.
Fotograafide tulud vähenevad
Maailma majandus on kokkukukkumise äärel, mis mõjutab mitte ainult fotograafe, vaid absoluutselt iga eriala tegijaid. Moodsal ajal on fotograafia pigem luksuskaup, mitte vajadus, mis tähendab, et sektoris on ka tavaolukorras tõusu-ja mõõnaperioodid.
Vähem on mõjutatud tegijad, kes on endale juba nime teinud ja korraliku kliendibaasi kasvatanud. Sellegipoolest võib hetkel üldistavalt öelda, et kõik me peame end kaitsma tulude languse eest.
Spordifotograafid näevad pandeemia negatiivset mõju juba ainuüksi tühistatud mängude järgi, pulmafotograafid tunnevad mõju edasi lükatud pulmade tõttu või abielu sõlmimiste tõttu, mille eelarved on tugevalt kokku tõmbunud. Isegi stuudio portreefotograafidele avaldab viirus mõju, kuna inimesed piiravad oma kontakte, vähendavad kulutusi ning veedavad aina enam aega koduseinte vahel.
Koos paanika möödumise ja majanduse taastumisega paraneb ka fotograafide olukord, kuid see võib võtta aega oluliselt enam kui hetkel prognoositakse.
Kaameratemüük kukub
Isegi enne koroonaviirust kukkus kaamerate müük aina madalamale ja seda viimased neli aastat ühtejutti. Koos viirusega lisanduv majanduslangus ja ka tarneraskused toovad kaamerate turule veel ühe halva aasta juurde.
Uue ja oodatud kaamera Canon R5 turuletulek võib viibida ja niisamuti ka Nikon D6 oma. Kõik messid ja näitused, kus käib uute toodete peamine bränding ja promo, tühistatakse. Lõpuks, kui uued kaamerad peaksidki turule jõudma, võivad fotograafid nende ostmisest loobuda rahaliste raskuste tõttu või lihtsalt mõistlikel kaalutlustel investeerida uude tehnikasse alles aasta peale turu stabiliseerumist.
Fotograafid peavad harjuma uute reeglitega
Nii nagu maailm muutub ja kätlemise asemel lüüakse kokku kinganinasid või küünarnukke, tuleb ka fotograafidel kohaneda. Käte desinfitseerimisvahend muutub fotokotis üheks kohustuslikuks tooteks. Ilma kontaktita ja vaid sõnadega selgitatavad poosid peavad fotograafil olema nii ette valmistatud, et iga klient selgitusest hõlpsalt aru saab. Lühidalt peab fotograaf tavapärasest enam tähelepanu pöörama sellele, mida ta puudutab ning tegema iga natukese aja järel kätepesemiseks pause.
See kõik võib ju tunduda hetkel lugedes iseenesestmõistetav, kuid tegelikkuses pole need ju esimesed asjad fotograafi meelel, vaid hoopis detailid, kompositsioon ja hetked, mis pildile jäävad.
Nutikad fotograafid näevad võimalusi ettevõtlusesse investeerida
Kui näed, et äri hakkab soiku jääma ja klientide arv väheneb, on sul kaks võimalust. Üks võimalus on istuda kodus, vaadata uudiseid, kedrata Netflixi ja raisata aega pidevale ärevusele. Teine võimalus on investeerida oma ärisse ja keskenduda vaiksel ajal selle parendamisse. Siin on mõned võimalused, mida teha võiks:
- Tegele oma kodulehega, muuda see SEO abil otsingutes hõlpsalt leitavaks.
- Arenda oma järeltöötluse või disaini oskusi
- Õpi uusi turundusstrateegiaid
- Pane Facebooki või Insagrami üles reklaamid
- Vaata üle ja parenda oma portfooliot, et saaksid oma pilte parimal moel esitleda
- Osale veebikursustel, mis õpetab osavamalt klientidega suhtlema
- Uuri välja, kuidas teha töövoog efektiivsemaks ja kiiremaks
- Loobu ebavajalikest kuludest - näiteks igakuised ajakirja- või programmimaksed, mida sa ei loe/ei kasuta.
Kokkuvõttes võib öelda, et vahet pole, mida sa uuest COVID-19 viirusest arvad, fakt on see, et sellel on reaalsed finantsilised tagajärjed. Olenemata sellest, kas pead seda paanikaks või usud, et kogu see jura on meedia poolt üles köetud, ei saa sa eitada tõika, et viirusepuhanguga kaasnevad kõrvaltoimed mõjutavad kogu meie ümber toimivat maailma. Parim, mida hetkel teha saame, on rahulikuks jäämine ning targalt ettevalmistumine, et suudaksime oma erialal toimida ja ellu jääda igasugustes majandustingimustes.
Originaalartikli leiad siit.
Enriika Vunk
uudised@eestifoto.ee