Ameerikas on koroonajärgne buduaari-fotosessioonide buum, Eestis on osakaal sama
5 juuli 2022
Koos koroonapandeemiaga muutus ka ühiskond ja selle trendid - samal ajal kui ameeriklased koduseinte vahel aega veetsid, kasvas toodete ja teenuste müük valdkondades, mida oodatagi ei osanud: osteti trenažööre, dressipükse ja videokonverentsi pidamiseks vajalikku tarkvara. Kui aga rangeimad piirangud maha läksid, hakkasid inimesed taas reisima ja üritustel käima ning ootamatult ka buduaari fotosessioone massiliselt broneerima.
Numbrid on veebilehe businessinsider.co.za sõnul lausa rekordilised. Buduaarifotod ehk maitsekad poolalasti või alasti pildid on niivõrd populaarsed, et fotograafid on mitmeid kuid ette oma ajad täis müünud. Näiteks Sarah Witherington alustas oma ettevõttega, mis justnimelt buduaarifotodele keskendub, aastal 2012. Aastal 2014 pildistas ta 150 naist aasta jooksul, kuid aastal 2019 oli tal fotosessiooni ootejärjekord 1-2 kuud. Käesoleval aastal saab tema juurde aja broneerida kõige varem kaheksa kuu pärast. Kasv on seega 30%.
Eestifoto küsis ka meie fotograafidelt buduaarifotode trendi kohta arvamust. Kadri Purje Photography sõnul käiakse tema juures kogu aeg ja mingit drastilist muutust näha ei ole. "Kui koroonapiiranguid pole, siis elatakse tavapäraselt, piirangute ajal oli muidugi teine lugu ja seda igas valdkonnas," sõnas Purje.
Fotograaf Diana Unt märkis, et mingit tôusu vôi buumi tema arvates Eestis pole. Tema kliendid on enamasti pruudid, keda ta varem pildistanud on. "See on ikka nii eriline sessioon, et kes pole mu juures varem pildistanud, see ikka esimese asjana seda sessiooni ei vali," sõnas Unt.
Riina Vaikmaa siirdus aga hiljuti täisajaga fotograafi töökohalt palgatööle. Koroonal ja sõjal oli otsusele suur mõju. "Fotot jään ikka tegema, aga nüüd hobikorras," ütles Vaikmaa ja lisas, et eks tegelikult oligi aeg edasi liikuda ning seda, kas ja kuidas meeldib, näitab aeg.
Enriika Vunk
uudised@eestifoto.ee